Ideal for Use on SUVs The tires of the ContiCrossContact LX Sport product line guarantee optimum handing and braking performance both on the road as well as on easily navigable terrain.
This is achieved with stiff rows of tread blocks in the center of the tread pattern which enable very good transmission of power between the tire and the ground surface. Also worthy of particular mention is the excellent braking performance on wet roads which is made possible to a high number of tread blocks on the shoulder and a balanced sipe density. Finally, the flat design of the tire contour makes for a uniform wear pattern and optimized rolling resistance.
Highlights:
Outstanding handling for on-road and general off-road use
Very good braking characteristics on dry and wet road
Optimized rolling resistance Continental SSR Tires SSR stands for SelfSupportingRunflat Tire
The SSR principle:
Unlike conventional tires, the SSR principle is based on a reinforced self-supporting sidewall. This prevents the inside of the tire from getting pinched between the road and the rim and from slipping into the rim well in the event of a loss of inflation. The SSR's reinforced sidewall enables the car to continue on its way at a maximum speed of 80 km/h (50 mph) for up to 80 km (50 miles), depending on road conditions and vehicle weight.
SSR runflat tires offer crucial advantages:
With SSR tires you remain mobile in the event of a flat tire. You can reach your destination or tire service facility without the bother of having to replace a flat tire with the spare tire
Compatible with standard rims
Simple mounting
Saves room and weight, and thus fuel, giving you as much as 3 cubic feet more cargo area
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.
*2 Lastik ve Üzeri Siparişlerinizde Ücretsiz Kargo (Fiyatlarımıza KDV dahildir.)