Islak ve kuru zeminde kısa fren mesafesini düşük devir direnciyle birleştirmek geçmişte her zaman oldukça sorunlu adledilmiştir. Avrupa’nın önde gelen lastik üreticisi Continental bu problemi kolayca çözen yeni bir ürünü sunuyor: yeni ContiEcoContact 5. Ancak bunun için, lastik üreticileri bir lastiği oluşturan tüm öğeler için (kaplama, bileşik, lastik konturü ve sırt deseni) üstün başarıyı yakalamak adına yeni bir temel oluşturmak zorundalardı.
Devir direncini düşürmek için gerçekleştirilen tüm süreçlerde hedefler lastiğin güvenlik karakteristikleri ile çatışıyordu. Bu da devir direnci ile yol tutuş arasındaki çatışmanın tasarım ile çözülebileceğini, lastik bileşiğinin ıslak zeminde kısa fren mesafesi ve düşük devir direnci sorununu ortadan kaldırabileceğini, lastik konturünü değiştirmenin uzun yol ömrü sunacağını, son olarak sırt deseninin ıslak zeminde fren özelliklerini etkileyeceğini gösteriyor. Potansiyel geliştirmelerin toplamı yeni lastiğin hem daha iyi bir ortalama performansa sahip olmasını hem de daha dengeli sürüş karakteristikleri sunmasını sağlıyor. Continental mühendisleri bu sebeple kompakt otomobiller ve geniş modeller için üretilen yeni lastiğin yüksek gereksinimlerini karşılamak adına bu alanların her üçüne de yoğunlaştılar.
Önemli Noktalar:
Düşük yakıt tüketimi için optimize edilmiş devir direnci
Yüksek fren güvenliği ve ıslak zeminde kısa fren mesafesi
Islak ve kuru zeminde en iyi kavrama yol tutuş
Orta ve kompakt sınıf araçlar için geliştirildi. Güvenli ve yakıt tasarruflu sürüş için ideal. Alman mühendisler tarafından tasarlanan Continental Lastikleri, ideal fren performansına sahip birinci sınıf güvenilir lastikler sunar. Optimize edilmiş yuvarlanma direncine bağlı olarak daha az yakıt tüketimi. Audi A3, BMW Series 3 ve Peugeot 1007 gibi modellerde kullanılan, önde gelen araç üreticilerinin güvendiği lastik.
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.
*2 Lastik ve Üzeri Siparişlerinizde Ücretsiz Kargo (Fiyatlarımıza KDV dahildir.)