The ContiPremiumContact™ 5 - The perfect all-rounder which combines comfort and safety at the highest stage.
The ContiPremiumContact™ 5 is the new allround premium tire for vehicles in the compact, mid-size and full-size category. The allrounder boasts extremely short braking distances on dry and wet roads, low rolling resistance, safe driving properties and comfortable handling characteristics. To realize all of this, Continental's development engineers imbued the ContiPremiumContact™ 5 with a host of improvements. The optimized 3D edges are what make for shorter braking distances than in the case of the predecessor model. Adapted from the ContiSportContact™ 5, the macro-blocks guarantee safe handling and better transmission of cornering forces. A new carcass – adapted this time from the ContiEcoContact™ 5 – enhances comfort and reduces the ContiPremiumContact™ 5's rolling resistance.
For mid-sized and executive class vehicles. The perfect all-round tyre, matching performance with safety. Engineered in Germany, Continental offers premium tyres with optimum braking performance and safety. Perfect grip, optimal handling and short braking distances in every driving situation. Trusted by leading car manufacturers, including the models eg. Audi A3 and Volkswagen Golf VII.
Highlights:
Short braking distances on dry and wet surfaces
Perfect grip and optimal handling in every driving situation
Comfortable driving and improved rolling resistance
Perfect grip and optimal handling in every driving situation. Computer-optimised macro blocks maximise the contact area of the tyre when strong lateral forces are present and when braking or changing lanes at high speed. In addition, they provide considerably improved tread stability – for perfect handling and outstanding grip, even in extreme driving situations.
Short braking distances on dry and wet surfaces. Newly developed 3D edges prevent the tread blocks from curling and deforming while braking, providing even pressure distribution. Additionally, block edges penetrate the water film on the road in wet conditions, similar to a windscreen wiper. This results in even shorter stopping distances on dry and wet surfaces in particular.
Comfortable driving and improved rolling resistance. The combination of a flexibly designed tyre shoulder and reinforced bead area ensures optimum flexibility with increased stability of the side wall. This results in noticeably more comfortable driving with perfect handling and improved rolling resistance.
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.