A premium tyre that meets the day-to-day performance needs of your family car and delivers confident handling in wet conditions. Chosen as as original equipment on Ford XR8/XR6 for its impressive comfort and quality. Fitted as OE to the head turning Rover 75. Developed for the discerning performance saloon car driver, the SP SPORT 3000 represents the pinnacle of non-directional tyre design. A new asymetric pattern tyre for the latest breed of high performance luxury cars. Imagine a tyre on the road. Imagine suspension geometry changing with acceleration, braking, cornering, each half of the tyre being pounded by different loads and forces as it grips in all weathers.
The everyday life of a performance tyre. Dunlop SP SPORT 3000A has two tread patterns across its width. Each designed to deal with the differences in life on the inside and the outside. Open shoulder with tread channels directed outwards to clear water faster. Superb aquaplaning resistance. Closed, broad shoulder with stabilised pattern blocks puts more rubber on the road. Precise handling, wet or dry. More even wear across the tread giving greater durability. Precise steering. Unique pattern configuration and casing construction. Class leading standards of ride comfort, quietness and refinement: Quieter in the environment through significant reductions in pass by noise: Great looks on the car. Lower rolling resistance construction. Saves fuel.
Technology (Features):
Silica tread compound giving grip and poise in wet or dry conditions.
Wide channelled tread design giving aquaplaning security and precise handling.
Designed for quietness, comfort and serenity in the cruise.
Rim protection that protects expensive alloys from kerbing.
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.
*2 Lastik ve Üzeri Siparişlerinizde Ücretsiz Kargo (Fiyatlarımıza KDV dahildir.)