The SP Sport 7000 A / S is one of Dunlop's High Performance All-Season radials original equipment developed for use on sporty Sedans. The SP Sport 7000 A/S is designed to combine low noise, good ride comfort and dependable handling while blending traction on dry and wet roads, as well as in light snow. The SP Sport 7000 A / S is designed to combine low noise, good ride comfort and handling while blending dependable traction on dry and wet roads, as well as in light snow.
The SP Sport 7000 A/S molds an all-season tread compound into an asymmetric design that features independent tread blocks on the outboard shoulder, nearly continuous intermediate and center ribs, and siped independent tread blocks in the inboard shoulder to combine dry road responsiveness with highway stability and low noise. The SP Sport 7000 A / S molds an all-season tread compound into an asymmetric tread design that features independent blocks on the outboard shoulder, nearly continuous intermediate and center ribs, and SIP independent tread blocks in the inboard shoulder to combine with dry road responsiveness highway stability and low noise. Circumferential grooves and lateral notches help water flow through the tread design to enhance hydroplaning resistance and wet traction. Circumferential lateral grooves and notches help water flow through the tread design to enhance hydroplaning resistance and wet traction. The tire's internal structure includes twin steel belts reinforced by Dunlop's Jointless Band (JLB) technology that uses spirally wound polyester or nylon cord (depending on tire size and application) on top of a polyester cord carcass to combine high-speed durability with a comfortable ride. The tire's internal structure includes twin steel belts reinforced by Dunlop's Jointless Band (JLB) technology that uses spirally wound polyester or nylon cord (depending on tire size and application) on top of a polyester cord carcass to combine high-speed durability with a comfortable ride .
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.
*2 Lastik ve Üzeri Siparişlerinizde Ücretsiz Kargo (Fiyatlarımıza KDV dahildir.)