Asimetrik Sırt Tasarımı. Asimetrik sırt tasarımı, artırılmış yol tutuşu ve suda kızaklama direnci sağlar. Kesintisiz orta dişler, dengeyi ve duyarlılığı arttırır. Asimetrik oluk düzeni, ıslak ve kuru yüzeylerde kavrayışı yükseltir.Faydalar Düz çizgilerde ve virajlarda daha yüksek performans; suda kızaklamaya karşı daha fazla direnç.
Daha düz sırt profili. Yeni nesil Dunlop lastikleri, lastik boyutu ve tipine bağlı olarak %4-8 oranında daha geniş temas alanıyla daha düz bir sırt profiline sahiptir. Daha geniş bir temas alanı, daha iyi bir denge ve artırılmış yol geri bildirimi sağlayarak, lastiklerin daha hızlı ve daha hassas yanıt vermesini mümkün kılar.Faydalar Artırılmış denge ve direksiyon hassasiyeti, daha az topuk ve burun aşınması, mükemmel viraj alma dengesi ve duyarlılığı, kuru zeminde üstün kavrama.
Değişken kara-deniz oranı. Değişken kara-deniz oranına sahip asimetrik sırt tasarımı, daha yüksek düzeylerde suda kızaklama direnci sunar. Çok büyük boyutlu dış omuz bloğu, hızlı ve türbülanssız su tahliyesi sağlarken, olağanüstü viraj alma dengesi sunar.Faydalar Yüksek suda kızaklama direnci; artırılmış yol teması; artırılmış viraj alma dengesi ve direksiyon duyarlılığı.
Multi Radius Tread (MRT). MRT tasarımı on farklı yarıçaptan faydalanır, dolayısıyla daha duyarlıdır. Bu, basıncın yol temas alanında son derece etkili bir şekilde dağıtılmasını sağlar. Bu özellik, düzlükten viraja daha yumuşak geçişler sağlayarak, daha hassas ve aşamalı tepkilerle sonuçlanır.Faydalar Tüm sürüş koşullarında ayak izinin evrimi üzerinde önemli ölçüde daha iyi kontrol; ıslak ve kuru zeminde hassas yol tutuşu; artırılmış viraj alma kontrolü.
Maksimum Flanş Kalkanı (MFS). Jant flanşı koruma sistemi. MFS, jant flanşının yukarısında lastiğin çevresi boyunca dolaşan bir kauçuk profil kullanır. Bu, koruyucu bir tampon bölge oluşturur.Faydalar Pahalı alaşımlı jantları bordürlenmeye karşı korur.
Eksiz Bandaj (JLB). Yüksek hızlarda çevresel deformasyonları azaltan bir Hibrid Yerpaylaşım Teknolojisi.Faydalar Yüksek hızda üstün denge; pürüzsüz ve eşit aşınma.
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.
*2 Lastik ve Üzeri Siparişlerinizde Ücretsiz Kargo (Fiyatlarımıza KDV dahildir.)