Asimetrik Sırt Tasarımı. Asimetrik sırt tasarımı, artırılmış yol tutuşu ve suda kızaklama direnci sağlar. Kesintisiz orta dişler, dengeyi ve duyarlılığı arttırır. Asimetrik oluk düzeni, ıslak ve kuru yüzeylerde kavrayışı yükseltir.Faydalar Düz çizgilerde ve virajlarda daha yüksek performans; suda kızaklamaya karşı daha fazla direnç.
Multi Blade System. Kış sürüş koşulları büyük değişiklik gösterebilir. Bu koşulların hepsi, soğuk ve kuru zeminlerden kar veya sulu kara kadar, lastik üzerinde zorlayıcı bir etkiye sebep olur. Dunlop'un çoklu kanat sistemi, kışın rastlanan değişken yol koşullarına yönelik farklı kanat tipleriyle bu güçlüğün altından kalkıyor.Faydalar Değişken kış koşullarında tutarlı performans.
Özel damak oturma yeri sistemi. Daha hassas bir sürüş deneyimi için lastik ve jant arasındaki bağlantıyı güçlendirir. Eliniz ve direksiyon arasındaki kavrama gibi, Özel Damak Oturma Yeri Sistemi, kontrolü artırır ve olağanüstü yol geri bildirimi iletir.Faydalar Artırılmış yol geri bildirimi; daha fazla denge ve duyarlılık.
Silika Plus Hamur Bileşimi. Özellikle ıslak yollarda ve düşük sıcaklıklarda yüksek düzeyde kavrama sağlayan, motor sporlarından türetilmiş bir sırt bileşimi.Faydalar Üstün fren ve hızlanma performansı; ıslak ve soğuk hava koşullarında yüksek seviyede kavrama; düşük seviyede aşınma ve yırtılma.
Multi Radius Tread (MRT). MRT tasarımı on farklı yarıçaptan faydalanır, dolayısıyla daha duyarlıdır. Bu, basıncın yol temas alanında son derece etkili bir şekilde dağıtılmasını sağlar. Bu özellik, düzlükten viraja daha yumuşak geçişler sağlayarak, daha hassas ve aşamalı tepkilerle sonuçlanır.Faydalar Tüm sürüş koşullarında ayak izinin evrimi üzerinde önemli ölçüde daha iyi kontrol; ıslak ve kuru zeminde hassas yol tutuşu; artırılmış viraj alma kontrolü.
Eksiz Bandaj (JLB). Yüksek hızlarda çevresel deformasyonları azaltan bir Hibrid Yerpaylaşım Teknolojisi.Faydalar Yüksek hızda üstün denge; pürüzsüz ve eşit aşınma.
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.
*2 Lastik ve Üzeri Siparişlerinizde Ücretsiz Kargo (Fiyatlarımıza KDV dahildir.)