The NEW Nord*Frost 100 - The Pre-Studded/Studdable Winter Tire. A Grip Expert on your side.
For compact-, middle- and upper-classs vehicles and SUVs. With high tech stud technology! Tested under the toughest climates of Sweden, Gislaved offers superb grip and control in all conditions. Extraordinary ice traction thanks to high-tech stud technology. Fits perfectly for example to Volvo 540, Ford Mondeo and VW Touran.
Optimized ice traction and breaking
Excellent snow traction
High steering response and Optimized handling on dry roads
Smooth and quiet riding
High mileage and low rolling resistance
Technical Details:
Ice traction:
Ice Spykes
Feature: Optimised pin geometry with edges in all directions
Effect: High interlocking with the icy road in lateral and longitudinal direction
Benefit: High lateral stability, extraordinary ice traction and braking
Ice Handling:
Feature: Circumferential middle block row with straight sipes
Effect: Large contact area with many grip edges
Benefit: High ice grip
Snow traction:
Snow volumne
Features: Double pitch structure with many grooves in the shoulder area. Straight sipes in the middle
Effects: Many grip edges and high void volume to collect snow. Sipes open themselves
Benefit: Excellent snow traction and braking
Grip edges
Feature: Optimised angle block edges in all directions
Effect: grip edges in all directions
Benefit: High lateral grip on snow
Dry handling
Feature: Interwoven structure in the centre and sinus sipes in the shoulder
Effect: Highly rigidity in driving direction, interlocking in all directions
High steering response and optimised handling on dry roads
Noise:
Feature: Computer optimized spike sequence according to new Finnish legislation (50 studs/mtr.)
Effect: High variety of noise frequence
Benefit: Smooth and quiet riding
Mileage and rolling resistance:
Feature: Optimised contour
Effect: Balanced pressure distribution in ground contact areas
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.
*2 Lastik ve Üzeri Siparişlerinizde Ücretsiz Kargo (Fiyatlarımıza KDV dahildir.)