he tyre construction and structure DW 1 GERLACH M+S
• The tyre is constructed from an ALL STEEL construction with a no-air rendering that consists of one load-bearing structure built from steelcord and four contact breaker insertions from the same type of material. The tyre base has a new profile, the applied hexagonal cord, double core, with steelcord protection and base fillings from special mixtures.
• The tyre body is constructed from a profiled inner rubber, with a new system of rubber covering of the steelcord body, and contact breakers with the application of a new shoulder part filling.
• The tread of the tyre is composed of two layers ? the external one which is made from a mixture that has a long durability with a high number of made kilometres and an inner layer which leads away the heat produced during the rotation of a loaded tyre.
• Technical specification of the product
• The new type of tread pattern is marked M+S for winter conditions, which enlarges the current range of MATADOR tread patterns with a new progressive solution for all types of winter roads in the category of long distance and regional transportation.
• The DW1 profile represents an optimal merging of demanding requirements for safety, long durability and low noise. The adjusted construction and composition of the tread pattern elements provides sufficient traction, adhesion to slippery snow road surfaces as well as better climbing abilities in deeper snow.
• The designed lamelling technology guarantees an extraordinary adhesion and efficient breaking qualities on wet and frozen surfaces.
• The tread pattern is designed for driving axles of trucks and buses.
Driving qualities
• The optimal construction and structure of the tread pattern elements provide sufficient traction and adhesion on road surfaces with slippery snow as well as sufficient climbing qualities in deep snow. The proposed lamelling technology secures an extraordinary adhesion and sufficient breaking capabilities on wet surfaces and ice.
• The DW tread pattern profile represents optimal balance between demanding requirements on security, high number of kilometres.
Application
• The tyres, with a new type of tread pattern marked M+S for winter conditions, enlarges the current offer of MATADOR tread patterns with new, progressive solutions for all types of winter roads in the categories of long distance and regional transportation.
• The producer recommends the application of these tyres on the driving axles of trucks and buses.
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.
* The list prices, if available, are a net calculation basis for determining sales prices between tire manufacturers and their dealers. In no case are the selling prices paid or usually paid.
**2 Lastik ve Üzeri Siparişlerinizde Ücretsiz Kargo (Fiyatlarımıza KDV dahildir.)