MATADOR has prepared for its customers a completely new product – the all-season tyre MP 61 ADHESSA suitable for all seasons. This tyre can guide the vehicle successfully all year around in each weather. Never mind if you are driving in hot summer, rain or snow ADHESSA will always bring you safely to your destination. The harmony of treat pattern configuration and the rich lamella pattern create conditions for safe and comfortable driving in mild climatic conditions. Another advantage of ADHESSA is its maintenance-free life-long operation which reduces the tyre-replacement costs.
directional tread pattern whose configuration and lamellas are adjusted to safe driving in summer on dry and wet road and in winter on ice and snow. The driving properties on snow are improved by special tread compound with high SILICA content. A new compound which improves considerably the average lifetime of MP 61 ADHESSA in comparison with summer tyres. Advantageous economic operation – reduced costs caused by very good mileage and maintenance-free operation saving tyre-replacement and service costs.
Application of ADHESSA tyres
ADHESSA tyres are suitable for drivers who drive on various types of roads mainly in flat lands or big industrial areas where the climatic and driving conditions change quickly and unexpectedly
They can be also used in mild winter conditions. They are produced in a wide assortment of sizes ranging from 13“ to 17“ in the speed categories „T“ up to 190 km/h, „H“ up to 210 km/h and „V“ up to 240 km/h
MP 61 ADHESSA is characteristic for:
Directional tread pattern whose configuration and lamellas are adjusted to safe driving in summer on dry and wet road and in winter on ice and snow
The driving properties on snow are improved by special tread compound with high SILICA content
A new compound which improves considerably the average lifetime of MP 61 ADHESSA in comparison with summer tyres
Advantageous economic operation – reduced costs caused by very good mileage and maintenance-free operation saving tyre-replacement and service costs
Function of ADHESSA tread pattern
Configuration of shoulder blocks:
optimated shape for demanding conditions of round-the-year operation
high rigidity during the output transmission at high friction forces characteristic for dry roads
sufficient flexibility during the output transmission at low friction forces characteristic for snowy and icy roads
Configuration of inner strips:
It guarantees high adhesion on wet roads
Circumferential grooves:
They give the tread pattern excellent steering ability and accuracy
Their configuration and volume guarantees optimal properties on wet surface
Broad cross grooves:
They lead away water from the track effectively and reduce the danger of aquaplaning
They enable gripping on snow and slush thus providing similar gripping as special winter tyres
Dense lamellas:
Similarly as with winter tread pattern it increases the gripping and braking properties in winter conditions, especially on icy surface
A big amount of additional contact edges increases the adhesion on wet surface and gives a feeling of better safety and steering ability of the vehicle
It contributes to quiet rolling of the tyre and reduced noise
New generation of lamellas:
It locks the indented tread pattern blocks in all directions thus increasing their rigidity and effectiveness in marginal conditions of maximum engine output transfer on dry and wet road
Guiding groove:
It increases stability and keeps the track also at high speeds
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.
* The list prices, if available, are a net calculation basis for determining sales prices between tire manufacturers and their dealers. In no case are the selling prices paid or usually paid.
**2 Lastik ve Üzeri Siparişlerinizde Ücretsiz Kargo (Fiyatlarımıza KDV dahildir.)