A unique tire with an up-to-date design and directional tread pattern, developed especially for use by light trucks under winter conditions on city streets as well as highway-type roads.
Features of the MPS 520 Tires:
Directional tread pattern designed to meet requirements of high reliability, maximum safety and excellent durability
Improved mileage
Increased adhesive qualities on wet surfaces
New generation of eco-friendly silica tread compound
New generation of space lamellas
Low voluble resistance
Enhanced traction on snowy and frozen surfaces
High driving comfort
Good stability at high speeds
Plastic side of tire design
Description and Functionality of Tread Pattern Elements
The MPS 520 – Nordicca Van Tread Pattern is a directional type tread pattern with an up-to-date design, especially developed for use by light trucks under winter conditions on city streets as well as highway-type roads
The tread pattern is designed to meet requirements of high reliability, maximum safety and excellent durability.
Directional Configuration of Tread Pattern Blocks
Directional Tread Pattern = ideal off-take of water and snow slip, remarkable aquaplaning characteristics, excellent traction on snowy and frozen surfaces
Up-to-date tread pattern concept = comfortable and quiet driving Computer-aided design of the tread pattern = minimum tire wear = enhanced tire mileage
Flexible width of the tread pattern blocks = high driving comfort
Open Side-block Concept
Robust, armed tread pattern side-blocks = very good tracking = high mileage, excellent curve stability, dynamic driving parameters, perfect handling
Open side grooves = good traction and braking characteristics on snowy roads, excellent self-cleaning abilities
Lamella Tread Pattern System
More than 1100 lamellas providing a large number of adhesive edges = good traction and braking characteristics on snowy and icy roads
New generation of lamellas = enhanced traction on snow and ice, improved driving stability when transporting maximum loads on dry and wet surfaces
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.
* The list prices, if available, are a net calculation basis for determining sales prices between tire manufacturers and their dealers. In no case are the selling prices paid or usually paid.
**2 Lastik ve Üzeri Siparişlerinizde Ücretsiz Kargo (Fiyatlarımıza KDV dahildir.)