Michelin full active tread (tam aktif sirt deseni)
Helio Compound +
MICHELIN uzmanliği
Enerji verimi
Yasal bilgiler: (1)Ortalama olarak, bir önceki nesil lastiğe göre. Buzlu veya karlı zemin kalkış için 2010'da, 195/65 R 15 T ve 205/55 R 16 H ebatlarında yapılan TUV SÜD Testi. (2)Ortalama olarak, bir önceki nesil lastiğe göre, buzlu, karlı veya ıslak zeminde,195/65 R 15 T ve 205/55 R 16 H ebatlarında yapılan TÜV SÜD Testi. Diğer tesler, iç testtir. (3)MICHELIN Alpin, Avrupa pazarındaki rakiplerine göre ortalama olarak %35 daha uzun ömürlüdür. TÜV SÜD 2010 ve 2011; 175/65 R 14 T,195/65 R 15 T, 205/55 R 16 H ve 225/45 R 17 V ebatlarında Avrupa perakende pazarında mevcut olan ve satın alınan lastiklerle 2009 yılı sonunda ve 2010 yılı sonunda yapılmıştır. (4) Uzun ömür ve enerji verimliliği dikkate alınmıştır. (5) TÜV SÜD Automotive tarafından 2008 ve 2009'da yapılan dönme direnci testlerine dayanılarak hesaplanmıştır.
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.