Michelin CrossClimate + THE TRUE NORDIC SUMMER TYRE
Safety from early spring to late autumn - the summer tyre adapted to changing Nordic weather conditions
Remarkable performance on summer roads:
Excellent braking on dry roads(1)
Excellent braking on wet roads(2)
Extra safety during early spring and late autumn
Safety on frosty spring- and autumn roads
3PMSF certification for safe braking and traction on snow(3)
Value for money
Lasts even longer than MICHELIN Energy Saver + (best-in-class according to ADAC)(4),(5)
Extend your summer and save your winter tyres for winter(3)
(1) MICHELIN CrossClimate+ has the same level in dry braking than MICHELIN CrossClimate (Test conducted by TÜV SÜD Product Service, at Michelin's request, in September 2016, on dimension 205/55 R16 on VW Golf 7). MICHELIN CrossClimate has a similar level in dry braking than the Summer reference tyre (Comparative test done by AutoBild on dimension 205/55 R16, published the 30th of September 2016). (2) Wet braking label 'B' on the European labelling. (3) 3PMSF = Three Peak Mountain Snow Flake. Certification of performance on snow (braking & traction). MICHELIN CrossClimate is not a winter tyre according to Swedish legislation. (4) Test conducted by DEKRA Test Center, at Michelin's request, between July and August 2016, on dimension 205/55R16 on VW Golf 7. (5) MICHELIN Energy Saver+ is best-in-class in its summer category as it obtained the best score of 0.5 assigned by ADAC in longevity in its 2015 comparison of Summer tyres on size 205/55R16.
CE 1222/2009 uyarınca Avrupa Birliği, otomobiller ve ticari araçlar için 1 Temmuz 2012 tarihinden
sonra üretilen tüm lastiklerin, bunları üç performans özelliğine göre sınıflandıran standart AB Lastik
Etiketlerini içermesini zorunlu kılmıştır: A'dan G'ye sınıflandırılmış yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu
A'dan G'ye sınıflandırılmış ve desibel cinsinden gürültü emisyonu.
Bu düzenlemeden etkilenmeyen lastik kategorileri şunlardır: kaplanmış lastikler, profesyonel arazi
lastikleri, yarış / spor otomobil lastikleri ve ayrıca çivili lastikler, T tipi geçici yedek lastikler, otomobil
lastikleri gibi çekişi iyileştirmek için tasarlanmış belirli lastik türleri. 1990'dan önce imal edilmiş, izin
verilen maksimum hız 80km / s olan lastikler, 254 mm'ye eşit veya daha küçük veya 635 mm'ye eşit
çaplı jantlar için lastikler.
Bu etiket, bir yandan trafikte ekonomik ve ekolojik verimliliği arttırmanın yanı sıra yol güvenliğini
artırmayı ve diğer yandan belirli bir düzeyde ürün şeffaflığı sağlayarak tüketicilerin uygun lastikleri
seçmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bununla birlikte, etiket sadece çok sınırlı sayıda özellik gösterdiği için eleştirilmiştir. Profesyoneller,
lastiklerin suda kızaklama özellikleri, sürüş dengesi, servis ömrü, ıslak yol tutuşu dışındaki ıslak ve
kuru yollarda ürün özellikleri, kar üzerindeki özellikler dahil olmak üzere, ancak bunlarla sınırlı
olmamak üzere, yol güvenliği ile ilgili ve önemli olan daha birçok özelliğe sahip olduğunusavunuyorlar.
Lastik üreticileri, çeşitli kurumlardan ve endüstri dergilerinden elde edilen test sonuçlarının, son
tüketici için çok önemli bir bilgi kaynağı olarak kalmasını önermektedir, çünkü bunlar çok çeşitli lastik
özelliklerine ve özelliklerine odaklanır ve derecelendirir.
* The list prices, if available, are a net calculation basis for determining sales prices between tire manufacturers and their dealers. In no case are the selling prices paid or usually paid.
**2 Lastik ve Üzeri Siparişlerinizde Ücretsiz Kargo (Fiyatlarımıza KDV dahildir.)